Kas tad ir AdBlue jeb SCR?

Kas tad ir AdBlue jeb SCR?

Mūsdienās automobiļu tirgū tiek izvirzīstas augstas ekoloģijas prasības, pie tam šīs normas ar katru gadu kļūst arvien stingrākas. Ražotājiem nākas diezgan palauzīt galvas, lai jaunie dzinēji būtu arvien jaudīgāki un tai pat laikā videi draudzīgāki. Šim nolūkuma izmanto AdBlue. Tas ir šķidrums, kas paredzēts izplūdes gāzu attīrīšanai un ko pievieno izplūdes sistēmā pēc tam, kad degviela jau ir sadegusi. Protams, efekti nepaliek bez defektiem. Pārsvarā no tā cieš auto patērētājs jeb īpašnieks. Pirmkārt auto vairs nav tik ekonomisks, jo papildus degvielai ir nepieciešamība iegādāties Adblue šķirdrumu uzpildei. Otrkārt tas ir viens papildus nevajadzīgs un tai pat laikā sarežģīts automašīnas mezgls.



Cik bieži jāuzpilda Adblue?

Vidēji Adblue patēriņš ir 1,5% - 6% no kopējā dīzeļdegvielas patēriņa. Uz katriem 100 litriem parasti izlieto 2 - 6 litrus Adblue šķidruma. Lielākai daļai automašīnu Adblue tvertnes tilpums ir 10 līdz 20 litri.

Kas notiek ja beidzās Adblue šķidrums?

Daži auto ieslēgs "servisa režīmu" ar samazinātu dzinēja jaudu un jūs varēsiet turpināt ceļu līdz tuvākajai Adblue uzpildes vietai vai autoservisam Adblue sistēmas defekta gadījumā, bet citi auto apstāsies un nebūs iespējas pat iedarbināt līdz neuzpildīsiet vai nesalabosiet Adblue sistēmu. Kā, piemēram, VW un Mercedes automašīnas. Piemēram, Audi un VW gadījumā nodzēšot vadības blokā kļūdas auto varēs turpināt ceļu nākamos 50km līdz atkal apstāsies ja problēma nebūs novērsta.

Problēmas un risinājumi.

Ablue sistēmas pēdējos gados uzstāda ļoti daudz dīzēļu automašīnām. Pārsvarā tās ir kravas automašīnas, bet ne tikai.
Ablue problēmas var rasties ar dāžādiem šīs sistēmas mezgliem, kā piemēram, Adblue trauks, līmeņa sensors, Adblue sprausla vai NOx sensors un paša eletkroniskā vadība.
Adblue remonts pārsvarā gadījumu ir dārgs un neatmaksājas. Sākot no 150 Euro līdz pat vairākiem tūkstošiem ja gadījumā jāmaina NOx katalizators.
Kad vadības blokā parādās kļūda saistīta ar Adblue sistēmu, uz displeja izlec paziņojums: "Adblue service" vai "Refill Adblue" - "No engine start possible in xx km" vai jau kad skaitītājs ir noskaitījis līdz 0 km - "Engine cannot be started again".
Šajā gadījumā auto apstājas un vienīgais variants kā iedarbināt ir doties uz servisu, labot ADblue/SCR.
Izteiktas problēmas ar Adblue var novērot gan VW Audi grupas automašīnām, gan arī Mercedes automašīnām.

Biežākie viesi autoservisos noteikti būs Sharan ar 2.0TDI dzinēju. Pārsvarā visi Sharan pēc 2010.gada ar 2.0TDI dzinēju būs aprīkoti ar SCR sistēmu jeb tautā sauktu Adblue. Kaross Chiptuning palīdzēs jums tikt galā ar visām Adblue (SCR) radītajām problēmām pilnībā atslēdzot šo sistēmu gan vieglajām automašīnām, gan komerctransportam.

Dažas no kļūdām, kas var izraisīt AdBlue paziņojumu auto instrumentu panelī:

15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1- (defektīvs NOx katalizators vai reizēm defektīvs izmešu sensors)
P20EE 00 [101] - Efficiency too Low
008424 - Reductant- (iespējams Adblue sūkņa vai blīvējuma defekts)
P20E8 - 000 - Pressure too Low - Intermittent - MIL ON
008425 - Reductant- (iespējams Adblue sūkņa defekts)
P20E9 - 002 - Pressure too high
9580 - NOx Sensor 1 Bank 1 - (NOx izmešu sensora defekts)
P2201 00 [237] - Implausible Signal
9659 - Sensor for NOx (G295) - (NOx izmešu sensora defekts)
P1019 00 [237] - Signal too Slow
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1 - (NOx izmešu sensora defekts)
P229F 00 [237] - Implausible Signal
9953 - Reductant Quality Performance - (iespējams ieliets nepareizs šķidrums)
P207F 00 [237] - -
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1 - (NOx izmešu sensora defekts)
P229F 00 [237] - Implausible Signal
2019-02-28