DPF filtru simbolika, defektu pazīmes, dzinēja darbība

DPF filtru simbolika, defektu pazīmes, dzinēja darbība

Biežākās pazīmes, kas norāda par filtra mūža beigšanos.

1. Audi/VW grupas automašīnām pie biežākas reģenerācijas sāk iedegties DPF filtra lampiņa neliela izpūtēja veidolā. Saasinoties problēmai šī lampiņa deg kopā ar mirgojošu kvēlsveču lampiņu un pat "check engine" lampiņu.

 

2. Kā rādītājs filtra stāvoklim ir reģenerāciju biežums. Ja reģenerācijas notiek jau ik pēc 100-150km, tad noteikti tuvākajā laikā būs jārēķinās ar filtra remontu. Normālā gadījumā reģenerāciju periodiskums ir 500-1500 km atkarībā no tā kur auto tiek ekspluatēts (pilsēta/ārpus pilsētas). Pazīmes kā auto lietotājs var fiksēt reģenerāciju un defektīvu DPF filtru:

    * iedegas DPF filtra indikācija
    * momentānais degvielas patēriņš palielinās manāmi. Piemēram, ārpus pilsētas braucot 90 km/h patēriņu uzrāda 6l/100 km un pēkšņi pāris kilometrus patēriņs uzrādās 7-7,5 l/100km.
    * apstājoties jūtams pamatīgs karstums no auto apakšas, izpūtēja. (Reģenerāciju laikā izpūtēja temperatūra sasniedz 600 C)
    * pieaug eļļas līmenis uz mērtausta. Izteiktāk Volvo markas automašīnām
    * manāms dūmainības pieaugums (biežāk gaišas krāsas dūmi) pilnīgi nesaistītos ekpluatācijas brīžos. Dūmainība var parādīties uz pāris kilometriem un pazust kā nebijusi.
    * jūtams jaudas, uzrāviena zudums. Auto kustās sliktāk nekā, tad kad iegādājāties.
    * pieaug degvielas patēriņš


Zemāk bildē var apskatīt daudz, dažādus DPF jeb cieto daļiņu filtrus no dažādām automašīnām, kas paviesojušās Kaross chiptuning telpās. Iespējams filtru izņemt un "izprogrammēt" no automašīnas atmiņas DPF filtra funkciju praktiski visām automašīnām tai skaitā Toyota automobīļiem. 


Filtrs no Audi A5 3.0TDI dzinēja.

2019-03-10