DPF filtra atslēgšana, DPF filtra izgriešana un ar to saisītie mīti
Pašlaik pēc jau vairāk kā 8 gadiem tirgū varam likvidēt DPF filtrus 99% automašīnām no 2004.-2018.gadam. DPF Filtra likvidēšana – DPF Filtra atslēgšana un DPF Filtra izgriešana.
Šeit aprakstīšu mītus un patiesību par DPF filtru likvidēšana, DPF filtra izgriešana, DPF Filtra atslēgšanu un citām ar šo mezglu saistītām problēmām. Par filtra uzbūvi un darbību sīkāk var izlasīt sadaļā DPF/FAP filtri.
1. mīts – izņemot filtru auto pastiprināti dūmos (nepareizi)
– Ja automašīnai ar dzinēju, sprauslām un turbīnu viss ir kārtībā, dūmainība praktiski nemainās.
2. mīts – izņemot filtru TA (CSDD) nevarēs iziet (nepareizi)
– Automāšīnām līdz 2008.gadam neatkarīgi vai auto ir uzstādīts DPF filtrs vai nav, dūmainības koeficients ir pieļaujams līdz 3.
– Attiecīgi VW golf III 1.9TDI 93.gada ir vienā dūmainības klasē ar 3.0TDI Audi A6 2007.gada.
– Normālā gadījumā Audi A6 gan ar filtru, gan bez filtra uzrādīs dūmainību ne vairāk kā 1.
– Ja koeficients iet virs 1 vai pat 2 noteikti būs jāsāk meklēt automašīnā kāds varbūt vēl slēpts defekts.
Pēc 2008.gada līdz 2015.gadam koeficients ir 1.5, bet tāpat tas nav šķērslis, lai tehniski labā kārtībā esošs auto neizietu tehnisko apskati. Tehniskā kārtībā esošs dzinējs uzrādīs dūmainību ne vairāk kā 1.
3. DPF filtru var izprogrammēt jebkurā autoservisā (nepareizi)
– Pēc nekvalitatīvas/ neprofesionālas DPF filtra programmēšanas automašīnai tiek izslēgti servisa režīmi, nodzēstas visas iespējamās kļūdas. Līdz ar to dzinēja diagnostika paliek praktiski neiespējama. Pirmajās dienās, nedēļās auto iespējams vēl darbojas, bet drīz vien var rasties problēmas, kuras jau pēc tam atrisināt būs krietni dārgāk kā uzreiz darbu veikt kvalitatīvi.
– Internetā ir pieejamas programmatūras, kuras teorētiski šo DPF atslēgšanu veic automātiski, bet protams, šīs programmas nestrādā, jo dzinēju vadības bloki ir ļoti daudz veidu un variantu, kas padara šādas programmas izveidi praktiski neiespējamu.
– Tikai profesionālis ar daudzu gadu pieredzi var šādus procesus veikt pareizi un bez tālākām auto problēmām.
Ikdienā diezgan bieži nākas pārtaisīt dažādu autoservisu darbu, kur izmantotas šādas brīvi pieejamas programmas. Pie darbojoša dzinēja varam atvienot daudz dažādu sensoru un ierīču, bet diagnostikā kļūdu nav, mērierīču panelī paziņojumi neparādas. Auto paliek praktiski bez dzinēja aizsardzības sistēmām, kas var novest pie nopietniem defektiem. Neprofesionāli atslēgtu DPF filtru gadījumos nestrādā kādas dzinēja funkcijas, kā piemēram:
Tie ir tikai daži no iespējamiem defektiem, kurus mēs varam atrisināt pēc neprofesionāli un nepareizi veiktas DPF atslēgšanas.
Priekšrocības: (pareizi likvidējot DPF algoritmus programmatūrā)
Šeit aprakstīšu mītus un patiesību par DPF filtru likvidēšana, DPF filtra izgriešana, DPF Filtra atslēgšanu un citām ar šo mezglu saistītām problēmām. Par filtra uzbūvi un darbību sīkāk var izlasīt sadaļā DPF/FAP filtri.
1. mīts – izņemot filtru auto pastiprināti dūmos (nepareizi)
– Ja automašīnai ar dzinēju, sprauslām un turbīnu viss ir kārtībā, dūmainība praktiski nemainās.
2. mīts – izņemot filtru TA (CSDD) nevarēs iziet (nepareizi)
– Automāšīnām līdz 2008.gadam neatkarīgi vai auto ir uzstādīts DPF filtrs vai nav, dūmainības koeficients ir pieļaujams līdz 3.
– Attiecīgi VW golf III 1.9TDI 93.gada ir vienā dūmainības klasē ar 3.0TDI Audi A6 2007.gada.
– Normālā gadījumā Audi A6 gan ar filtru, gan bez filtra uzrādīs dūmainību ne vairāk kā 1.
– Ja koeficients iet virs 1 vai pat 2 noteikti būs jāsāk meklēt automašīnā kāds varbūt vēl slēpts defekts.
Pēc 2008.gada līdz 2015.gadam koeficients ir 1.5, bet tāpat tas nav šķērslis, lai tehniski labā kārtībā esošs auto neizietu tehnisko apskati. Tehniskā kārtībā esošs dzinējs uzrādīs dūmainību ne vairāk kā 1.
3. DPF filtru var izprogrammēt jebkurā autoservisā (nepareizi)
– Pēc nekvalitatīvas/ neprofesionālas DPF filtra programmēšanas automašīnai tiek izslēgti servisa režīmi, nodzēstas visas iespējamās kļūdas. Līdz ar to dzinēja diagnostika paliek praktiski neiespējama. Pirmajās dienās, nedēļās auto iespējams vēl darbojas, bet drīz vien var rasties problēmas, kuras jau pēc tam atrisināt būs krietni dārgāk kā uzreiz darbu veikt kvalitatīvi.
– Internetā ir pieejamas programmatūras, kuras teorētiski šo DPF atslēgšanu veic automātiski, bet protams, šīs programmas nestrādā, jo dzinēju vadības bloki ir ļoti daudz veidu un variantu, kas padara šādas programmas izveidi praktiski neiespējamu.
– Tikai profesionālis ar daudzu gadu pieredzi var šādus procesus veikt pareizi un bez tālākām auto problēmām.
Ikdienā diezgan bieži nākas pārtaisīt dažādu autoservisu darbu, kur izmantotas šādas brīvi pieejamas programmas. Pie darbojoša dzinēja varam atvienot daudz dažādu sensoru un ierīču, bet diagnostikā kļūdu nav, mērierīču panelī paziņojumi neparādas. Auto paliek praktiski bez dzinēja aizsardzības sistēmām, kas var novest pie nopietniem defektiem. Neprofesionāli atslēgtu DPF filtru gadījumos nestrādā kādas dzinēja funkcijas, kā piemēram:
- Honda nestrādā kruīza kontrole
- Jaunākiem BMW (Pēc 2007.g.) nestrādā start/stop sistēma
- VW kā arī citiem parādās mistiska periodiska dūmošana ar baltiem, gaišiem dūmiem
- Volvo ceļās eļļas līmenis (dīzeļdegviela nonāk eļļā)
- Dažos gadījumos it kā izprogrammētam DPF joprojām paliek degoša indikācijas lampiņa instrumentu panelī
Tie ir tikai daži no iespējamiem defektiem, kurus mēs varam atrisināt pēc neprofesionāli un nepareizi veiktas DPF atslēgšanas.
Priekšrocības: (pareizi likvidējot DPF algoritmus programmatūrā)
- Mazāks degvielas patēriņš (reģenerācijas cikli tiks izslēgti)
- Noved pie ilgākas dzinēja dzīves (dzinēja eļļā vairs neiekļūst dīzeļdegviela)
- Ilgāks turbīnas mūžs (samazinās kaitīgais pretspiediens un izplūdes gāzu temperatūra)
- Laika un finanšu ietaupījums necīnoties vairs ar filtra radītajām problēmām
2019-03-10