BMW 2.0D, 3.0D, N47, N57 dzinēju biežākās problēmas, cēloņi un risinājumi
Interesēja cilvēkiem atsauksmes par N57 un N47 dzinējiem. Tā kā sanāk diezgan bieži viņus remontēt, tad padalīšos ar pieredzi un bildēm. Bildes no dažādiem auto un galīgi ne nobrauktiem, bet arī pabrauktiem :D. Pārsvarā pat ar pierādāmu vēsturi.
1. Standarta lieta – aizauguši, aizķepuši kolektori. Kvēpi, eļļa, vadības blokā kļūdas, jo kolektora klapes jeb swirl flaps sāk sprūst. Kļūdas:
4E0F – swirl flap actuator – plausibility
4DFF – swirl-valve controller, position control
2C32 – swirl-flap actuator, mechanically faulty
2641 – swirl-flap actuator, position sensor
2632 – swirl flap actuator, open circuit
90% gadījumu ar pašu motoriņu nav nekādu problēmu. Nokrīt kājiņa/sviriņa no motoriņa, kas kustina klapes un tas sāk ķerties aiz sviriņas. Vai arī vienkārši aizlipis kolektors pateicoties nestrādājošam EGR, beigtai kartera ventilācijas membrānai vai turbīnai.
Risinājumi – ņemam nost kolektoru un tīram ar ultraskaņu, mainam kartera ventilācijas membrānu. Tīram galvu, galvas kanālus ar strūklu.
te jau kolektors, kuru nav jēgas tīrīt, jo izdilis un sabeigts blīvslēgs.
Noņemot kolektoru skaidri redzams, ka pūtis garām. Protams, problēmas ar jaudu, kļūdas par turbīnas spiedienu.
Te jau iztīrīta galva ar speciālas strūklas palīdzību. Galvu nenoņemot no auto.
Pirms
2. Problēmas ar bākas sūkni (F10,F11,F15,E70), sviltošiem kontaktiem. Būtībā rūpnīcas brāķis, jo kontaktu gali nav kvalitatīvi uzpiesti uz vada un laika gaitā zūd kontakts, vadi karst un beigās nosvilst. Auto apstājas, ilgāk pastartējot bez degvielas parādās nākamā problēma – CP4 augstpiediena sūkņa beigas.
Video gan nav mans.
Rezultātā jāmaina sūknis, jo vadi parasti nosvilst līdz pašam sūknim un arī spraudnis uz sūkņa. Esmu pat atradis remonta komplektu.
BMW Fuel Pump Wiring Repair Kit 61129384625
3. Augstpiediena sūkņa (CP4) problēmas. Lietojot nekvalitatīvu degvielu un ne tikai, alumīnija sūkņa ilgi nekalpo. Vienā brīdi sāk dzīt skaidu pa visu sistēmu – sprauslas, degvielas reils, bāka u.t.t.
Cēloņi dažādi – liels noskrējiens, nekvalitatīva degviela (it sevišķi ziemas laikā), auto startēšana bez degvielas – vai nu beidzas uz ceļa vai vienkārši servisā mainot degvielas filtru un neveicot sistēmas “atgaisošanu”. Arī tādējādi sūknis tiem pamazām nokauts. Ir speciāla diagnostikas funkcija – fuel pump bleeding, kur bākas sūknis tiek darbināts aptuveni minūti.
Divas bildes no dažādiem auto
Izņemts no sūkņa dozators
Vēl viens sūknis jau trakāks. Protams, šādā momentā nemitīgas kļūdas par degvielas spiedienu, check engine, līdz auto vairs nevar vispār iedarbināt.
4. Kloķvārpstas un klaņu gultņi (tautā “šāles”).
Pašam ir sanācis tikai vienu dzinēju taisīt ar aprautiem gultņiem, bet zinu vismaz vēl 4-5 gadījumus. Vienā momentā parādas tikšķoša skaņa līdz paliek arvien skaļāka un sāk grabēt.
Konkrētajam auto ap 240 000km. Reāls pierādāms nobraukums. Vēl zināms vienam auto bija ap 250 000 un vēl vienam 280 000km.
Galvenais cēlonis – long life eļļas un apkopes 25000-30000km intervālā. Reāli nekādi citi cēloņi nav atrasti. Reizē ar šālēm tiek mainīts eļļas sūknis, jo skaidas parasti arī to nokauj. Izjaucot labi redzami defekti.
Kloķvārpsta beigta, bet var remontēt
Šāles bija tik aprautas, ka virzulis bija sācis sisties pa vārstiem.
Klanis jāmaina
Te jau pēc remontizmēra slīpēšanas
5. Nobeigumā, protams, vecās labās BMW ķēdes, kas kalpo tikpat ilgi kā VAG grupas zobsiksnas.
Izsmiekls. VAG zobsiksnu samainīt prasa 5-6 stundas un izmaksā 3-4 reizes lētāk katrus 180-200 000km.
N57 gadījumā nevajadzētu vilkt ilgāk par 250 000km. Diezgan liels risks, ka ķēde pārtrūks. Bet ir reāli redzēti arī 300 000+ ar vēl rūpnīcas oriģinālo ķēdi. Skaņas vai kādus citus priekštečus parasti neviens nenovēro, vienkārši motors apstājas. Parasti remonts ap 3 dienām ja ķēde vēl nav plīsusi.
Cēlonis – pirmkārt eļļas maiņas intervāli, otrkārt dzinēja konstrukcija. Mazā ķēde tālu neatpaliek no velosipēda ķēdes.
Tas pagaidām viss. Ja kaut ko vēl atcerēšos vai nāksies saskarties, varu uzrakstīt.
1. Standarta lieta – aizauguši, aizķepuši kolektori. Kvēpi, eļļa, vadības blokā kļūdas, jo kolektora klapes jeb swirl flaps sāk sprūst. Kļūdas:
4E0F – swirl flap actuator – plausibility
4DFF – swirl-valve controller, position control
2C32 – swirl-flap actuator, mechanically faulty
2641 – swirl-flap actuator, position sensor
2632 – swirl flap actuator, open circuit
90% gadījumu ar pašu motoriņu nav nekādu problēmu. Nokrīt kājiņa/sviriņa no motoriņa, kas kustina klapes un tas sāk ķerties aiz sviriņas. Vai arī vienkārši aizlipis kolektors pateicoties nestrādājošam EGR, beigtai kartera ventilācijas membrānai vai turbīnai.
Risinājumi – ņemam nost kolektoru un tīram ar ultraskaņu, mainam kartera ventilācijas membrānu. Tīram galvu, galvas kanālus ar strūklu.
te jau kolektors, kuru nav jēgas tīrīt, jo izdilis un sabeigts blīvslēgs.
Noņemot kolektoru skaidri redzams, ka pūtis garām. Protams, problēmas ar jaudu, kļūdas par turbīnas spiedienu.
Te jau iztīrīta galva ar speciālas strūklas palīdzību. Galvu nenoņemot no auto.
Pirms
2. Problēmas ar bākas sūkni (F10,F11,F15,E70), sviltošiem kontaktiem. Būtībā rūpnīcas brāķis, jo kontaktu gali nav kvalitatīvi uzpiesti uz vada un laika gaitā zūd kontakts, vadi karst un beigās nosvilst. Auto apstājas, ilgāk pastartējot bez degvielas parādās nākamā problēma – CP4 augstpiediena sūkņa beigas.
Video gan nav mans.
Rezultātā jāmaina sūknis, jo vadi parasti nosvilst līdz pašam sūknim un arī spraudnis uz sūkņa. Esmu pat atradis remonta komplektu.
BMW Fuel Pump Wiring Repair Kit 61129384625
3. Augstpiediena sūkņa (CP4) problēmas. Lietojot nekvalitatīvu degvielu un ne tikai, alumīnija sūkņa ilgi nekalpo. Vienā brīdi sāk dzīt skaidu pa visu sistēmu – sprauslas, degvielas reils, bāka u.t.t.
Cēloņi dažādi – liels noskrējiens, nekvalitatīva degviela (it sevišķi ziemas laikā), auto startēšana bez degvielas – vai nu beidzas uz ceļa vai vienkārši servisā mainot degvielas filtru un neveicot sistēmas “atgaisošanu”. Arī tādējādi sūknis tiem pamazām nokauts. Ir speciāla diagnostikas funkcija – fuel pump bleeding, kur bākas sūknis tiek darbināts aptuveni minūti.
Divas bildes no dažādiem auto
Izņemts no sūkņa dozators
Vēl viens sūknis jau trakāks. Protams, šādā momentā nemitīgas kļūdas par degvielas spiedienu, check engine, līdz auto vairs nevar vispār iedarbināt.
4. Kloķvārpstas un klaņu gultņi (tautā “šāles”).
Pašam ir sanācis tikai vienu dzinēju taisīt ar aprautiem gultņiem, bet zinu vismaz vēl 4-5 gadījumus. Vienā momentā parādas tikšķoša skaņa līdz paliek arvien skaļāka un sāk grabēt.
Konkrētajam auto ap 240 000km. Reāls pierādāms nobraukums. Vēl zināms vienam auto bija ap 250 000 un vēl vienam 280 000km.
Galvenais cēlonis – long life eļļas un apkopes 25000-30000km intervālā. Reāli nekādi citi cēloņi nav atrasti. Reizē ar šālēm tiek mainīts eļļas sūknis, jo skaidas parasti arī to nokauj. Izjaucot labi redzami defekti.
Kloķvārpsta beigta, bet var remontēt
Šāles bija tik aprautas, ka virzulis bija sācis sisties pa vārstiem.
Klanis jāmaina
Te jau pēc remontizmēra slīpēšanas
5. Nobeigumā, protams, vecās labās BMW ķēdes, kas kalpo tikpat ilgi kā VAG grupas zobsiksnas.
Izsmiekls. VAG zobsiksnu samainīt prasa 5-6 stundas un izmaksā 3-4 reizes lētāk katrus 180-200 000km.
N57 gadījumā nevajadzētu vilkt ilgāk par 250 000km. Diezgan liels risks, ka ķēde pārtrūks. Bet ir reāli redzēti arī 300 000+ ar vēl rūpnīcas oriģinālo ķēdi. Skaņas vai kādus citus priekštečus parasti neviens nenovēro, vienkārši motors apstājas. Parasti remonts ap 3 dienām ja ķēde vēl nav plīsusi.
Cēlonis – pirmkārt eļļas maiņas intervāli, otrkārt dzinēja konstrukcija. Mazā ķēde tālu neatpaliek no velosipēda ķēdes.
Tas pagaidām viss. Ja kaut ko vēl atcerēšos vai nāksies saskarties, varu uzrakstīt.
2020-11-18