1. KAS IR REMAP JEB CHIPTUNING?
Vienkāršāk sakot, remap ir automašīnas dzinēja elektroniskās vadības bloka (ECU) kalibrēšana, lai nodrošinātu lielāku jaudu
2. KĀPĒC ES VĒLĒTOS VEIKT REMAP?
Ir daudz iemeslu, daži vairāk acīmredzama nekā citi. Tā kā remap palielina motora jaudu, ir daudzas priekšrocības. Jūsu transportlīdzeklis būs ātrāks, visā apgriezienu diapazonā motors būs atsaucīgāks un ticiet vai nē, bet parasti samazināsies degvielas patēriņš. Jaudas palielinājums var būt arī ļoti praktisks, jo īpaši attiecībā uz piekabes vai cita auto vilkšanu.
3. KĀ MANA AUTOMAŠĪNA VAR IZMANTOT MAZĀK DEGVIELAS?
Ar pārkalibrētu motora vadības bloku (EVB) jūsu auto attīstīs vairāk jaudas, kas nozīmē, ka varēsiet sasniegt vēlamo ātrumu ātrāk. Visekonomiskākais veids kā vadīt auto ir sasniegt vēlāmo ātrumu un pārslēgt uz augstāku pārnesumu ekonomijai. Turklāt veicot programmēšanu jeb remap vadības bloks var tikt speciāli noregulēts ekonomijai mainot degvielas un aizdedzes iestatījumus.
Kā vēl viens faktors ir Euro normas, kas ļoti ierobežo auto veikstspēju un tajā pašā laikā ekonomiju. Mums šīs normas nav jāievēro un ir pieļaujamas atkāpes, kas tajā pat laikā neietekmēs automāšinas ikgadējo tehnisko apskati (TA).
4. KAPĒC MANAM AUTO NAV VEIKTS “REMAP” JEB CHIPTUNINGS JAU RŪPNĪCĀ?
Kad ražotājs būvē motoru, tas paredz, ka motoram būtu jādarbojas jebkurā tirgū, kurā transportlīdzeklis tiek pārdots. Eiropā degvielas kvalitāte ir augstā līmenī, bet, piemēram, Āfrikā vai Tuvajos Austrumos kvalitāte būs manāmi zemāka. Tāpēc veicot remap mums nav jāievēro tik lielas pielaides. Tā ražotājs atstāj pielaides chiptuningam.
Vēl viens aspekts ir jau pieminētās Euro normas. Ražotājam ir jāizpilda ļoti stingras prasības, lai sāktu ražot. Ar katru gadu šīs prasības paliek stingrākas, kas būtībā pieļauj auto vēl lielākas uzlabošanas iespējas.
5. VAI PĒC CHIPTUNINGA UZREIZ BŪS JŪTAMS JAUDAS PIEAUGUMS?
Jā. Uzreiz kā auto veikts chiptunings pirmajā testa braucienā jūs sajutīsiet jūtamu auto jaudas uzlabojumu. Jaunākiem auto vadības bloka procesors atmiņas mikroshēmu nolasa pakāpeniski testa laikā, tāpēc pilnu jaudu, uzlabojumu varēs sajust pēc nobrauktiem 20-60km. Lai gan arī jaunākiem auto uzlabojums būs jūtams jau pirmajā brīdī.
6. VAI IR IESPĒJAMS ATGRIEZTIES PIE RŪPNĪCAS UZSTĀDĪJUMIEM, NOŅEMT ČIPU?
7. VAI AR ČIPU KAUT KAS VAR NOTIKT? VAI AUTO PĒC LAIKA NEVAR SĀKTIES PROBLĒMAS AR ELEKTRONIKU?
Nē, čipam nekas nevar notikt. Tas ir tāpat kā ierakstīt CR-ROM matricu. Matrica tiek ierakstīta un informācija iekšā CD-ROM matricā nevar izmanīties pati no sevis vai lietošanas laikā. Tāpat arī citādāka dzinēja vadības programma nevar ietekmēt citu elektroiekārtu nolietošanos.
8. VAI AUTOMAŠĪNAI PĒC ČIPOŠANAS IR JĀVEIC SPECIĀLAS APKOPES?
Nē! Pēc chiptuning nav nepieciešamas speciālas apkopes. Galvenais uzturēt auto darba kārtībā, laicīgi veikt nepieciešamās apkopes – eļļas maiņas, filtru maiņas, zobsiksnas u.t.t. kā arī lietot ražotāja noteikto eļļu ar attiecīgās kvalitātes specifikāciju.
9. VAI ČIPOTAM AUTO NEBŪS PROBLĒMAS IZIET TEHNISKO APSKATI (TA)?
Nē! Chiptuning tiek veikts, lai ar auto varētu pārvietoties ikdienā un iziet ikgadējo tehnisko apskati bez problēmām.
10. KĀDA VEIDA DEGVIELA BŪTU JĀIZMANTO PĒC CHIPTUNING?
Pēc Chiptuning jāizmanto auto ražotāja noteiktais degvielas tips. Reizēm benzīna dzinējiem veidojot īpaši jaudīgu chiptuning, dzinēja regulēšanu, lai iegūtu lielāku jaudu ir nepieciešams izmantot augstāka oktāna skaitļa degvielu.
11. VAI TAS IR DROŠI?
Chiptunings ir pilnībā drošs ja tas ir kvalitatīvi veikts un izstrādāts konkrētam auto vai precīzāk dzinēja tipam. Protams, chiptunings ir jāveic ar prātu un zināšanam, lai nepārslogoto kādus auto mezglus un neradītu lieku stresu transmisijai vai dzinējam. Veicot chiptuningu mēs dzinēju jaudu nepalielinam līdz absolūtai maksimālai robežai, lai tam nekaitētu.
Cits gadījums ir tad, kad auto īpašniekam ir vēlme iegūt maksimāli iespējamo jaudu un potenciālu, tad ir jāapzinās, ka var būt pastiprināta slodze uz turbīnu, sajūgu vai pašu dzinēju. Tāpēc mēs pielāgojamies jūsu individuālajām vēlmēm. Veicam standarta drošu, ieteicamu tūningu vai jau Stage 2, 3 u.t.t. Bieži vien ar mehāniskām pārbūvēm.
12. VAI VAR NOTEIKTI VAI AUTO VEIKTS CHIPTUNING?
Chiptunings mūsdienās notiek bez fiziskas iejaukšanās vadības blokā, tāpēc pirmajā brīdi to nevar pamanīt. Faktiski ja dzinējam nav nekādas mehāniskas problēmas, tad nav nekādas nepieciešamības pat atvērt dzinēja pārsegu. Taču nolasot vadības bloka programmatūru ļoti ātri var pateikt vai auto ir bijis čipots. Otra iespēja ir izbraucot ar auto testa braucienā un ierakstot diagnostikas datus. Diagnostikā analizējot iegūtos datus būs redzams vai auto attīsta vairāk jaudas vai nē.
13. VAI TAS VAR IETEKMĒT APDROŠINĀŠANAS IZMAKSAS?
Nē. Latvijā auto jaudas uzlabošanas neietekmēs apdrošināšanas izmaksas OCTA vai KASKO gadījumā.
14. VAI TAS IETEKMĒS AUTO GARANTIJU?
Īsumā – jā! Tomēr daudzi auto dīleri ir informēti par chiptuningu. Svarīgi būtu atzīmēt, ka ražotājs nav tiesisks atteikt garantiju ja chiptunings nav tieši izraisījis auto defektus. Piemēram, bojāta stūres mehānisma gadījumā vai kādu citu elektrisku mezglu bojājumu gadījumā. Tapēc šādos gadījumos būtu vēlams izrunāt ar dīlera pārstāvi chiptuninga veikšanas iespējamību. Arī iespējamu defektu gadījumā konsultēties ar neatkarīgu ekspertu.
15. KĀPĒC IZVĒLĒTIES KAROSS CHITPUNING?
Mēs nesakam, ka tas obligāti jādara pie mums. Mūsu mērķis ir sniegt kvalitatīvu padomu, kvalitatīvu servisu un veiktspējīgu programmatūru – kvalitāti pāri kvantitātei. Jūs neatradīsiet smieklīgi augstus jaudas rezultātus mūsu mājaslapā tikai, lai pievilinātu potenciālos klientus, bet mēs apsolam parūpēties par jūsu auto, lai mūsu telpas jūs atstātu ar smaidu sejā. Mēs ticam tam, ko mēs daram un cenšamies to paveikt augstā kvalitātē ar cerību, ka ieteiksiet arī citiem mūsu pakalpojumus un katru reizi, kad startēsiest auto, darīsiet to ar smaidu sejā.